söndag 29 augusti 2010

Marija Peric - Lära sig acceptera sin respektives sexuella "bagage"

Jag har ett problem som jag misstänker att jag inte är ensam om att ha. Det är så att jag inte kan låta bli att tänka på min mans tidigare sexuella äventyr!. Nu kanske jag får det att låta som om han är värsta playern, men jag kan försäkra er att så inte är fallet.

Det stora problemet är att dessa tankar letar sig in i mitt huvud när vi ska ha sex och jag finner det otroligt avtändande. Jag har försökt att tränga bort dem men inte lyckats så bra hittills.

Jag kan inte låta bli att se på honom som ”smutsig” efter vad han har berättat trots att jag vet att jag egentligen inte har någon rätt att betrakta honom på det sättet. Alla människor har ju ett bagage. Men ändå. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram detta för han heller.

Han verkar inte ha några som helst problem med mina tidigare erfarenheter och inte heller ha några problem med att dela med sig av sina egna. Jag har sagt till han att jag inte vill höra om hans äckligt fula hugoslaviska ex osv och han har respekterat det.

Men det jag redan vet har liksom etsat sig fast. Dessutom håller han fortfarande kontakten med sitt ex och de är vänner nu vilket jag finner lite störande faktiskt.

Jag har svårt att acceptera att han har en sexuell historia helt enkelt. och om jag inte lär mig att hantera det så tror jag att det kommer orsaka problem i framtiden. Jag vet att jag inte kan förändra det som hänt och att jag måste acceptera att det är som det är.

Men frågan är hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar