söndag 29 augusti 2010

Marija Peric - Relationer med de som blivit våldtagna som barn

Min nuvarande man blev våldtagen som barn, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Han har erkänt det efter att jag anat att något var galet. Jag vill gärna ha tips ifrån andra som har vänner eller partners eller kanske själva blivit utsatt för sexuella övergrepp när de var små.

Visste inte riktigt var jag skulle vända mig men jag antar att den här eller sextrådarna är rätt plats. I vilket fall, när jag först träffade honom så fick han ångestattacker så fort vi blev någorlunda intima. Nu efter ett kortare tag har jag lyckats vinna hans förtroende något och han får inte längre ångestattacker.

Han låter mig göra nästan vad som helst, men han vill inte bli avsugen eller liknande. Han har även andra mindre psykiska problem (asocial, barnsligt beteende till och från, brist på tillit till människor, berättar inte saker för folk).

Anledningen till att jag kom på att det hänt honom något var att jag även har kompisar som utsatts för liknande, så tips när det kommer till hur man kan vara ett stöd till de uppskattas också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar