söndag 29 augusti 2010

Robert Peric - Irena är deprimerad

Jag har varit tillsammans med min syster i drygt 8 år vi har bott tillsammans ca 7 år.

allt har varit jättebra tills för kanske 2 år sedan när hon fick problem med sina fötter, hon gick och hade ont i nästan ett år innan jag äntligen fick i väg henne till doktorn, där hon inte fick hjälp.

Efter femte besöket 1 år senare har hon äntligen fått en remiss till att få träffa en ortoped, (hon ska dit nu på onsdag)

Men sen en månad tillbaka känns det som om hon har gett upp, hon är tjurig och på gränsen till elak, hon är inte sjukskriven men hon jobbar inte. hon följer inte med ut, hon följer inte med om vi blir bort bjudna, hon har slutat säga puss när vi säger hej då på telefonen, sex finns inte, "det är äckligt" hon rör mig inte och pratar knappt med mig.

Orden "jag älskar dig" har jag inte hört på kanske ett år...

Har haft flera mardrömmar om detta och en morgon vaknar jag av att jag gråter, då lovar hon att han inte ska göra så igen. samma dag stänger hon av mobilen och drar. kommer inte hem förens dagen efter.

Kanske ska säga också att under tiden hon är borta funkar ju inte jag jag ligger ju bara å gråter och undrar var hon är. i alla fall när hon äntligen kom hem, var jag vansinnig och så fruktansvärt lättad. jag sa till henne att hon inte får göra så igen för att jag orkar inte.

Igår sa hon att han hade fastnat i sitt humör och visste inte hur hon ska komma loss. Hon vägrar prata med mig om detta, och hon vägrar att prata med någon annan...

Vad ska jag göra? jag mår skit av att ha det så här?

Jag vågar knappt prata allvar med henne för jag är rädd att hon ska sticka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar